måndag 5 januari 2009

Årets första tulpaner


Under helgen har jag börjat rensa bort julen och välkomna det nya året. Det var inget ansträngande jobb eftersom jag är ganska sparsmakad när det gäller juldekorationer. Även granen åkte ut, för att en stund senare komma tillbaka in i form av ved;-) Årets gran var jättevacker men tyvärr var den tjocka stammen svarvad ända in till kärnan och den drack därför inget vatten alls, vilket resulterade i att den vissnade/hängde i förtid. Nåja, 3 vedträn för 550 kr är väl inget överpris va? Det stora zinkfatet rensades också på mossa, kanel, stjärnanis mm och ljusen har istället fått sällskap av en bukett tulpaner, ljuvligt!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Här är julen också bortstädad! Tulpaner och vita gardiner är det som gäller nu, urskönt! Tack söta du för din kommentar i min blogg, jag blir så glad! Det ska bli väldigt roligt att träffas och skapa framöver! Kram.

Anonym sa...

Finns något i min blogg för att du är så inspirerande.

Heléne sa...

Det var väldigt vad länge årets första tulpaner står sig hörredu! ;-) Hörde iaf ryktas om att du målat klart och hämtat upp lite material så jag antar att du snart har stylat klart i lyan! Snart får vi åka på husesyn och se hur "alla" har det tror jag :-)Ha det gott! Kram H.