fredag 25 januari 2008

Lite smått och gott




Kortet med kärlekstema är ett dt kort som jag gjort åt Bertastamps och båda stämplarna finns att köpa på deras sida.
Jag har scrappat ytterligare ett foto från vår minnesvärda Canadaresa och det föreställer min bror med min systers tös på axlarna. Vi är på väg genom ett vetefält efter att ha varit och tittat på "The old homestead". Platsen där min farfars halvbror slog sig ner när han emigrerat till Canada i början på 1900 - talet. Jag funderade mycket på hur det måste ha varit att ha kommit från de djupa Värmländska skogarna och hamna i ett landskap där allt är platt, platt, platt... LO´n är en gäst dt layout till Katscrap och är den sista i mitt lilla vinstuppdrag - tack för förtroendet Katja!
Dopkortet är ett beställningskort och det har jag liftat från någon - Maraij eller Muhren kanske??
Nu ska jag gå och göra mig i ordning inför ett stundande 6 - års kalas och därefter bär det av på tjejmiddag. Trevlig helg!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Urfina alster - som vanligt :)

Therese sa...

Va fina saker du gjort=) Gillar speciellt LOn och de fina färgerna på den=) Hoppas allt är bra med dig.

Anonym sa...

Jösses vad duktig du är. Gillar verkligen ditt sätt att kombinera färger och papper. Lo:n är supersnygg!

Caroline... sa...

Säger som jag brukar, så fina alster du gör!! Önskar jag i alla fall hade varit hälften så duktig som du!! Kika in i min blogg ;-)
Kramizar Mizty

Theresa/Tette sa...

Oj, vad fint! Jättehärliga kort och LO!
Det verkar som du har haft en kul helg. Ha det så bra.
Vi skrivs snart igen

Heléne sa...

Oj vad du har varit produktiv! Snyggt, snyggt, snyggt! Det rosa & guldiga kortet är så fint :-) Och dina Canada LOs skulle jag vilja njuta av allihop när albumet blir klart.. Ha det så gott! Kram H