söndag 9 augusti 2009

Förvandling!

Under en av sommarens alla bilturer fick jag syn på en gammal utdragssäng på en gård uppe i Stöllet - bilen vändes och loppisen fick sig ett besök;-) För 400 kr blev sängen vår, men vi fick inte in den i bilen så det blev att ta med sig släpkärrran vid nästa tur istället.


Här har vi slipat den främre delen och jag har målat och textat på kröningslisten.


Här har fotändan fått sig en första strykning med svart...

Nu är den äntligen färdig! Än så länge har jag bestämt mig för att inte slipa fram några slitna, svarta kanter. Får se hur jag gör i framtiden...

Texten var riktigt marig att få till då ingen penna ville fästa ordentligt, fick kämpa för varje millimeter, puh!

På återseende!

/D







8 kommentarer:

Helena sa...

IMPONERANDE :)
Kram Helena

Anonym sa...

Ska jag bvara helt ärlig ....så tycker jag att den var allra finast som omålad.

Miss Goldie sa...

Supersnyggt!

Agneta sa...

Jättesnyggt! Du ä otroligt duktig på att texta fint!

Therese sa...

Oj va fin!! Och vad fint du textar! :)

Heléne sa...

Åh, va kul att få se sängen som du pratade om! Texten ser väldigt fin ut även om pennorna krånglade, hoppas du hittade bättre pennor sen. Förstår verkligen att det blev tvärnit med bilen när ni fick syn på den sängen! Någon kommer att få sova väldigt gott och drömma himla fina drömmar däruti tror jag :) Kram H.

Ulrika sa...

OMG! Helt underbart! Där skulle jag gärna ta en tupplur ...

Linda sa...

Hej du!

Du kunde använt pensel och färg istället, det brukar jag göra när vidhäftningen blir dålig ;D