tisdag 18 augusti 2009

*Kärlek*




I helgen var vi iväg till "Änglarum" i Kil och där fattade vi tycke för en gammal, sliten spegeldörr. Det var Mias privata och hon hade kanske inte tänkt sig att sälja den egentligen, men gullig som hon är lät hon oss ändå köpa den. I dag for jag dit och hämtade den och nu har dörren tagit plats mellan våra köksfönster, sååå nöjd!

När jag ändå är igång och visar gamla slitna saker kastar jag in en närbild på hur härligt slitet underredet till vårt köksbord är. Bordet har stått i ett uthus i många år, men härstammar från pappas föräldrahem. Bordsskivan har dock sambon slipat, vitlaserat och vaxat.


Till bordet hörde fyra stolar och de har vi också låtit vara precis som de är. Är rätt förtjusta i möbler som har en egen karaktär.



//Kram från en lycklig dörrägare!

5 kommentarer:

Villa Nordåker sa...

Jättefina möbler och dörren var jättefin.

Kram

Noamaja sa...

Helt rätt att köpa den dörren! Verkligen fin! Vilket underbart underrede till bordet, bonus när det har en historia man känner till också! Jag har funderat på det där med att vaxa köksbordet... Blir det bra? Jag har bara målat med häftgrund ännu och vill inte kladda på en halvblank färg utan vill ha något mer...levande...

Tack för titten!
A

Rummet för välbefinnande sa...

Så glad jag blir..... Ser att dörren fått det bra nu *ler*
Ja, det gör ju så gott i magen om jag kan glädja någon annan och då kan det vara värt att "släppa" en omtyckt dörr. :-)
Så vackert slitet bordet är och sedan stolarna till - mmmmmmmm!
Förstår att ni är glada för det.
Så fin sängen blev också!
Du är så himla duktig!!!!!!
Njuuuuuuuuuter.......
Ha nu en riktigt fin dag och tack för att jag fick se!
Kram från Mia

♥ Pia... sa...

hej...där..tyckte jag kände igen dej:)..ett tag sedan jag såg dej hos Annas...vilken häftig och skön dörr..förstår om du är lycklig...:)..En liten fråga..såg i ett äldre inlägg tror det var feb. ett par kort du gjort..och den stämpeln av flickan på korten var har du fått tag iden..älkar dessa vintafgebilder..och mina kort samt tavlor..ja förresetn allt jag gör i pysselväg så har de en touch av dessa bilde..men din var såå vacker..)...tacksam för svar...ha de..och du ..jag länkar dej om det är okej..Pia

Akosen sa...

NÄ Nu får det vara nog!!!
Uppdatera!!!! Jag VET att du har alster som tåls att visa...
Kramar!!!