lördag 12 december 2009

Go kväll!

Idag tänkte jag bjuda på några bilder av det "julpynt" som redan letat sig in i hemmet.

Sambon skulle ut till skogs och jag bad honom titta efter en liten gran och detta är vad han kom hem med. Det var inte utan att jag skrattade lite först för den såg ut som en palm med sin långa stam och yviga överdel. Vande mig dock vid den efter en stund och satte då igång att göra lite pynt att dekorera den med och nu tycker jag den är riktigt söt...



Närbild på de superduper enkla dekorationerna.

Efter att ha visat en bild på hur jag hade tänkt mig att den lilla granen skulle se ut så dök
mannen upp med denna lilla gran, perfekt!

Här har jag gjort en liten julgrupp och satt i en kruka som jag köpt på loppis och målat vit.


Slutligen vill jag visa er den här underbara smällkaramellen som min goa vän och arbetskamrat Eva har gjort. Hon har nyligen startat en blogg och den tycker jag definitivt att ni bör besöka. Karamellen har fått flytta runt lite här hemma och just nu hänger den på det gamla "kylskåpet" i vårt kök.

Ha en fortsatt trevlig helg!

8 kommentarer:

Pyzzlan sa...

Fnissar åt den originella granen! Den ser väldigt exotiskt ut. Jättefina och mysiga pynt du har gjort. Gillar att du använder grönväxter som kontrast mot det vita.

Unknown sa...

Vackert!!

Heléne sa...

Den vackraste granen i stan! Jag ska också dra till skogs, men nöjer mig med lingonris att pynta luciakronan med. Ha en fin dag! Kram H.

ZozzosLiv sa...

Åååh så shabby chic juligt ;-) UNDERBART!!
Kram

Tesa/Therese sa...

Finfint pynt du gjort och mysig liten gran. Vet inte om det den Valdemar som du tänker på?!? Det är beställning från en bekant som jag inte känner så väl. Hoppas du och pyret mår bra. Kram

Maria sa...

jättesöta strutar, får riktigt julstämning! :-)

Mina Eviga påhitt sa...

Vad fint du har "fiffat" till det. Dina strutar blir jättefina i granen, du är så duktig! Kul att se "min" smällkaramell hemma hos dig.
Ha en bra dag!

Kramelikram
Eva

Cattis sa...

Mysigt!! Gillar strutarna och smällkaramellen mycket!