lördag 5 december 2009

Tävlingsbidrag



Igår hittade jag en skaplig utmaning i Ulrikas blogg, nämligen att göra ett julkort i rosa. Tror faktiskt inte att jag har gjort något sådant förut, men i kväll har jag varvat tv tittandet med pyssel. Jag har använt mig av olika pappersremsor från Maja design som jag sytt fast på en bit cardstock. Den stora stjärnan har jag målat vit och täckt med rosa scrapbook shimmer från Making Memories. God Jul stämpeln kommer från Inkido och är embossad med kopparfärg från Reprint. Bling blinget kommer från Zva och de små stjärnorna på 3-d kuddar är en restprodukt från en kantstans.

8 kommentarer:

Ulrika sa...

Oh så underbart ljuvligt och så ROSA! Jag är mäkta imponerad! Vad roligt att du ville vara med i min lilla utmaning! Kram!

Miss Goldie sa...

Verkligen ett tjusigt julkort! Jättesnyggt!

Millan sa...

Vilket läckert kort!

Pyzzlan sa...

Nu är jag ju inte någon fantast av färgen rosa, men upplägget på kortet är jättesnyggt.

Anonym sa...

Så snyggt kort! Jag gillar det massor :) Säg till om du behöver hjälp att fördriva lite tid, jag är inne i stan och hänger hela förmiddagarna... men jag hoppas att A. behagar komma senast när det är bestämt! Ha det fint, kram Heléne ♥

Maja Stokk / eyovine sa...

Super läckert kort!!! Så välarbetat och vackert!!

// Maja

Pyzzlan sa...

Tack för kommentaren i bloggen! Hjärtstämpeln på kortet är från norska Stämpelglede. De har jättefina stämplar tycker jag :-)

Jenny sa...

Vilket fint julkort!!! Tänk att det går att få julstämning med rosa också!!!