tisdag 25 januari 2011

Vårtecken




Ett litet vårtecken har letat sig in till min hallbyrå, ljuvligt! Tyvärr hittade jag den inte precis i rabatten, utan på Noll54, som för övrigt alltid är en butik värd att besöka. Snödroppen får mig att tänka på en av mina favoritsagor som handlar om hur det gick till när snön fick sin färg. När Gud skapade världen och delade ut färgerna var det nämligen sommar och när så snön kom fanns det ingen färg kvar till den. Snön fick således ge sig ut i världen och fråga om det var någon som kunde tänka sig att dela med sig av sin färg, men ingen var villig att göra det. "Kalla snö kom inte hit" svarade många och tillslut hade snön bara en liten vit blomma kvar att fråga och det var snödroppen, som gladeligen skrapade av lite färg från kronbladen och gav till snön... Ni vet väl att det är därför som snön låter den växa upp först av alla blommorna på våren;-)

1 kommentar:

Susanna sa...

Hihi, så söt saga :)

Angående rummet så tycker jag det är fint! Alla vet ju att barnrum ändå fylls hav hundratusen olika prylar i alla de färger. Det kan inte bli färglöst i ett barnrum ;).

Att ha en neutral bas och bra förvaring där man kan stänga ut det visuella bullret tror jag hårt på. Barn idag får så många intryck från andra håll så de behöver lugn och ro i sitt rum. Då även med färger.

Men stolen, den var ju snygg som den var innan också. Faktiskt!

Hej svejs, Susanna