söndag 20 april 2008

33 årig spätta!?


Idag skulle vi hem till mamma och äta middag och väl där så dyker min svåger upp på sin motorcykel. I det ögonblicket slår det mig att jag faktiskt aldrig åkt på en riktig mc i hela mitt liv. Jag har alltid tyckt att det verkar otäckt att luta sig i kurvorna och känt att jag säkert skulle försöka häva lutningen genom att luta mig åt andra hållet istället. Han erbjöd mig genast en tur "runt kvarteret", som dock visade sig bli en bra bit längre än så;-) Hur som helst så var det inte alls speciellt otäckt utan snarare rätt härligt! Tack T för åkturen! Förresten, nu blev jag nyfiken på om DU åkt mc och vad tyckte du isf om det?

4 kommentarer:

Lotta sa...

Nej, tyvärr har jag aldrig åkt MC. Tycker det ser heeelt underbart ut att glida runt på en motorcykel. Hade jag haft pengar hade jag tagit ett mckort och köpt mig en riktig glidare.......

När jag var i tonåren sa jag alltid att min kille skulle vara lång, mörkhårig, ha bruna ögon och ha motorcykel......hehe. Jag fick allt utom just motorcykle, men han har båt istället. Det duger det åxå:)

Kul att du fick en liten rundtur i alla fall, gav det mersmak?

Anonym sa...

Jag gillar INTE att åka moppe! Spänner mig alltid så jag får jätteont i ryggen efteråt...
Tur att Janne "är för ung" så han har inte mc-kort per automatik som det var förr.

Anonym sa...

33 år och aldrig åkt mc??:-o Nu blev jag lite chockad ;-)
Jag ääälskar att åka! Vinden i håret, eller nåt. Helt underbart är det iaf, speciellt om man sitter på en Harley :-D Var tom själv på väg att ta mc-kort för ett antal år sen, klarade uppskrivningen men sen rann det ut i sanden. Lite synd, men sånt är livet :-)

Anonym sa...

Vilken pärla! Är så avundsjuk på dig!!
Jag har åkt Värmland runt några gånger med en knutte och njuter för fullt av MC-ljud!!!