måndag 9 mars 2009

Jag har skapat!







I helgen hade jag massa projekt för mig. Jag har länge varit sugen att texta på tyg och nu fick jag äntligen tummen ur. Brukar kika in hos "Himlarum" och hon gör så mkt fint! Skuttade iväg till Panduro och köpte linnekuddar som tyvärr bara var 40*40, men det fick duga. Mina franskkunskaper är ganska obefintliga så jag gick bara på vad jag tyckte såg fint ut, valet föll på "Bon Pasteur". Skrattade glatt när det visade sig att jag textat "Den gode herden/pastorn" på mina kuddar. Sen var jag iväg till en bygghandel och sågade till några träbitar som förvandlades till skyltar. Först gjorde jag en hederlig välkommenvariant, men sen var jag sugen på lite franska igen;-) Snodde ihop en mening och kollade sen med en fransktalande vän. Den här gången betydde det visst "Vilken vacker bok" eller något liknande. Min sambo tycker att jag kan texta något vettigt nästa gång, kanske det kanske;-)

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Oj så fint! Såna vill jag också ha, kan man få gå en kurs? Kram.

Miss Goldie sa...

Ha, ha du är rolig du! :-) Underbart snyggt blev det i alla fall. Betydelsen är väl inte såååå noga :-)

cia sa...

Fnissar åt betydelserna, men jag håller med om att det såg fint ut iaf:-D

Anonym sa...

Ha, ha, ha!! Men du, vilka fina saker du gör!! Textar du på frihand?

Heléne sa...

Ha, ha tokfia! Du är rolig du, men sååå vackert du har gjort! :) Kram H!