måndag 23 mars 2009

Skåpluckan som fick en andra chans





I förra veckan tog jag mig ett varv på "Solareturen" och när jag passerade en hög med skåpluckor fick jag för mig att köpa en och ge den lite nytt liv. Spacklade först igen några håligheter och i vanlig ordning har jag målat den med både svart och vitt innan jag satte igång och texta. Jag har tagit hjälp av en vän med att formulera den franska texten (tack K), som betyder ungefär "Man kan sola sig i varm tanke en hel dag". Först hade jag nog tänkt att den skulle hänga på väggen, men den hamnade på en chiffonjé i köket och där blir den nog kvar.
Det är så skoj när man kan skapa saker för noll och ingenting, färgen hade jag ju redan och luckan kostade mig 20 kr...

10 kommentarer:

Anonym sa...

SUPERSNYGGT!

Hur har du lyckats få texten så bra? Är du bara så duktig på fri hand??? :)

Smått och gott hos Lina sa...

Vilken kul idé och det blev ju jättefint!

Ha det bra!
/Lina

Anonym sa...

Superfint! Och kul idé!

Min lya och jag sa...

Men så påhittig du är och fint blev det ju också. Och det bästa av allt,till en billig peng :-)

Må gott!! //Linda

Heléne sa...

Mycket vackert! Vad du klurig du är som ser sånna möjligheter! Kram H :)

Sara sa...

Åh men du så himla superfint!!
Vilken bra idé :)
så smart!

Ha en underbar dag.
Kramkram.

Förresten hittade jag hit via http://minlyaochjag.blogspot.com/ och försöker kommentera hos henne men det är stört omöjligt för mig. Vet inte vilken superduperinloggning jag ska ha?

Hur som om hon läser här eller ifall du skriver hos henne kanske du bara kan vidareförmedla att jag gillar hennes blogg. =)
Tack tack snälla!

Ulrika sa...

Jasså, var det så det översattes ... jag fick för mig att det fanns nån annan betydelse också? :)

Supersnyggt blev det, nu ska jag bara fundera ut vad det ska stå på min skylt också!

Så till sist en ödmjuk förfrågan - visa efterbilder på lampan tack!

Kram.

Rummet för välbefinnande sa...

Hej och vad glad jag blev när du varit inne hos mig och skrivit!!!
Ja, du ska veta att jag jobbar för högtryck nu.....
Jättekul om du kan komma - hoppas verkligen att du tycker om den nya butiken. Jag gör verkligen allt jag kan för att det ska bli fint och att ni ska känna er som hemma där :-)
Men, store tid vad mycket vackert du har skapat. Jag kikade igenom och det var precis vad jag behövde nu.... Känner mig lite trött idag efter alla sena kvällar och intensivt jobbande.
Men, menar du att du textat för hand? Skylten med Välkommen är så vacker alltså.....
Ja, allt du gjort är sagolikt.
Vad glad jag är att jag fick se det.
Ha en riktigt fin dag och kanske vi ses snart igen då! Kom gärna fram och skaka lite i mig då för jag är nog väldigt trött i huvudet kan jag tro *ler*
Kram från Mia

Unknown sa...

vilken fin idee! Det blev ju toppen bar! Men himmel kan du texta så där vackert!!!! Kram Petra

ANNAANNA sa...

Va smart! det är ju som en väldigt snygg tavla, med inbyggd ram *smiles*