tisdag 17 mars 2009

Loppisfynd

Vi var i väg och bowlade i söndags och bredvid låg det en loppis. Jag sprang ett snabbt varv och fick syn på en stor golvlampa som hade potential att bli "shabby fin". Hann dock inte köpa den för vi hade bråttom in i hallen, men väl där kunde jag inte koncentrera mig på några käglor utan hade bara lampan i huvudet. Det slutade med att jag fick lämna banan och springa ut och köpa den innan jag kunde fortsätta...



Så här såg den ut innan penseln kom fram...



Här har den blivit svart...


Sen fick den två lager av vit färg...





Just nu står den i köket, men jag har en känsla av att jag snart kommer att flytta runt på den. Jag har inte gett mig på och slipat någonting på den än, men jag ska väl det så småningom. På något vis gör det lite ont att dra det där första draget med sandpappret, men när det väl är gjort brukar det ju bli bra. Visst fick jag väl tag på ett fynd för 100 kr!?

6 kommentarer:

Morfen sa...

Åh vilket snyggt fynd du gjorde! Det kommer bli urläckert när du väl börjar slipa på den. :D

Mamma Anka sa...

Med andra ord - du vann första pris oavsett hur bowlingen slutade!

Jättesnygg!

Vita små hjärtan sa...

Hej. Tack för kommentaren hos mig! Vilket lamp-fynd du gjort! Kram

Ulrika sa...

Du är rolig du! Skönt att du sprang iväg och shoppade så du kunde koncentrera dig sen. Det var verkligen ett kanonfynd, jag fattar inte hur du kan se redan i förväg vilken potential saker har!? Den såg inte så mycket ut för världen innan, men GUD så fin den blev när du fixat och målat! Wow!

Anonym sa...

Ett riktigt fynd du gjort! Jag hade också pausat i bowlingen för den! *hihi*

ANNAANNA sa...

Det blev ju jättesnyggt! återbruk är en bra grej.