söndag 1 november 2009

Helgens projekt

I vanlig ordning så har helgen fört med sig vissa projekt;-) Jag har bl.a. textat färdigt den här tavlan. Jag köpte återigen en skåplucka på Solareturen för 10 kr som jag sen har målat och fixat till. Den här gången bestämde jag mig för att texta enbart med pensel (har provat penna en del tidigare) men det var faktiskt besvärligare. Det tog sin lilla tid att bli klar...


Nån som kan lista ut vad jag skrivit?


Tavlan har fått sig en plats på förra helgens projekt; symaskinsbordet. Det köpte vi också på Solareturen för en hundralapp. Dan plockade bort skivan med maskinen och snickrade en ny som jag sen målade.

Dagens första julkort är klart. Inspirationen har jag fått från den duktiga norskan Anita.


Hittade en tripp trapp stol från Stokke på Blocket i fredags för bara 300 kr. For iväg och köpte den, men klarade knappt av att titta på den. Den var så smutsig, så smutsig (Klicka på bilden så får du se...) På lördagen fick vi bära ut den ur köket för att jag skulle kunna äta min frukost :-D. Nåväl, med plastbeklädda händer gnuggade jag den länge och väl med wipes ifrån Biltema, mina favoriter när det gäller att få bort otäckt klet. Dan skruvade isär den och skar bort klumpar av färg som runnit när den förre ägaren målade den. Jag målade om den och for iväg och köpte en ny rem till den och nu förtjänar den sin plats i köket igen;-)


Hoppas att DU också har haft en bra helg!
Kram Diane




4 kommentarer:

Anita Hagen sa...

WOW, så utrolig lekkert kortet ditt ble. Tusen takk for at du ga meg beskjed sånn at jeg fikk se på dette lekre kunstverket, og tusen takk for koselig kommentar i bloggen min.

Ha en finfin søndag videre!

Klem fra Anita

Agneta sa...

älska mig mest när jag förtjänar det minst för då behöver jag det bäst? :)

Anna sa...

Hej!!

Så underbart fint ni har det hemma, gillar eran stil.
Kortet är jätte fint.
Hoppas allt är bra med dig.
Kram ANna

LadyDi sa...

Agneta: Jajamän, stämmer gott det!