söndag 15 november 2009

Trapphuset

Idag tänkte jag bjuda på något så oglamoröst som bilder från vårt trapphus. Vi har hela övre planet på ett tvåvåningshus och det innebär att det bara är vi som nyttjar sista delen av trappan, vilket har fått mig att pynta även där...

Ett tag hade jag dille på att texta skyltar och en av dom har hamnat här.

Lite kvistar i en hink och en soppterrin som jag fyndat på loppis för några tior. Den ska snart få komma in och fyllas av hyacinter eller dylikt.

Murgrönan har fått flytta från balkongen till trapphuset. På stolen hänger en Lexingtonhandduk som jag fått av Dan. Kasthyllan hittade jag på "Solareturen" för 10 kr, fynd!

Mamma frös alltid om fötterna när han kom hit så hon försåg oss med lite tofflor...


Dan byggde en låda att ställa skorna i, så vi slipper dra in all skit i lägenheten. Lådan har vi fyllt med små, blanka stenar från Ikea.

Lite scrap ska jag väl bjuda på också, så jag avslutar med ett julkort som kom till världen i går kväll.

2 kommentarer:

Bettan sa...

Verkligen en mysig trappuppgång ni har skapat er :-)
Snyggt julkort också.

Pyzzlan sa...

Tack för kommentaren i bloggen :-) Vad mycketfint du har i din blogg. Många härliga kort och jag blir helt salig när jag ser ert underbara hem!! Ha en skön första advent!