söndag 20 januari 2008

Tack kära mor!



Mitt allra första alteredprojekt var en journal jar som jag gav till min mamma i julklapp förra året. För er som inte vet vad det är så är det alltså en burk full i frågor med en tillhörande anteckningsbok. Du drar en fråga ur burken, klistar in den i boken och skriver ditt svar. Tanken är sedan att du ska ge tillbaka anteckningsboken till givaren. Min mamma har verkligen gått in för detta under året som gått och i julas fick jag så tillbaka en ovärderlig skatt. Det var helt klart årets bästa julklapp! Min uppmaning till dig som läser detta är att fundera på om det finns någon i din närhet som du skulle kunna ge en journal jar - gör det i så fall! Jag har både skrattat och gråtit när jag läst den, men framförallt så bär jag numera med mig många historier som tidigare varit okända för mig. TACK MAMMA!
Tillägg:Har fått förfrågningar bland kommentarerna om vilka frågor jag använt. Om du är intresserad av dom så kan du uppge din mailadress så skickar jag mina frågor - är rätt många...

35 kommentarer:

Pylle sa...

ÅÅå så roligt att läsa att du fått tillbaka den, jag kommer i håg att det var många som gjorde en sådan förra året, så roligt att få en uppföljning på den =). Nu blev jag också sugen på att göra en sådan.
Kram på dig

Hanna sa...

Vilken bra ide - och vilken fin bok du gjort sen! Det här vill jag också göra.

Unknown sa...

Vilken underbar idé! Den ska jag bära med mig och se om jag får ihop till min egen mor.

Kram!

Therese sa...

Va fin den är! Har varit sugen på att göra en ett tag nu men tycker det är svårt att komma på alla frågor.. var det det? Hur många frågor hade du?

Anonym sa...

Vilken UNDERBAR idé! Blev himla sugen på att göra en burk till en vän, skulle du vilja dela med dig av lite tips angående frågor, hur många och vilken sorts frågor?

Hur som helst var din burk hur fin som helst, för att inte tala om boken. Fantastiskt snygga :-)

Kram

Anonym sa...

Åh, vilken skatt att ha och läsa i! Du får jättegärna skriva lite förslag på vad man kan ha för frågor! Tack för titten! / Elin

Anonym sa...

Vilken vacker burk och vilken underbar idé!

Sanna

Anonym sa...

Vad roligt att läsa, själv gav jag ju bort en till min syster, men jag har inte fått tillbaks den än. Jag längtar så efter att få läsa den.

Theresa/Tette sa...

Men villken bra idé! Jag förstår verkligen att det var otroligt roligt att få tillbaka boken från din mamma. Hmm, det här skulle ju jag också vilja göra.
Och vilken fin bok du gjorde!!!

Ska bli roligt att jobba med BertaStamps förresten så vi hörs kanske via det.
Kram Tette

KARIN sa...

Oj så fint!! Både bok, burk och idé! :D Vore jättesnällt om du vill dela med dig av dina frågor! :) Kram!

Anonym sa...

Okej jag får nog skärpa mig! Jag fick ju en sådan jättefin burk från min syster när jag väntade min dotter... det är två år sedan kanske ska börja att skriva i den! Å vad jag skäms...
Jag förstår att det är ett underbart minne för dig!

Anonym sa...

Bra idé och jättefin. Är nyfiken på frågorna. Skulle gärna göra en till min mor oxå. Födelsedagen närmar sig. Vore jättetacksam om du ville maila frågorna =O)
Tack på förhand!
Heléne/lillakez

lillakez@hotmail.com

Anonym sa...

Underbar idé. Måste ha varit guld att få.

Skicka gärna frågorna till mig.

annago75@hotmail.com

Kram Anna

Anonym sa...

Hej! Vilken underbar burk och bok du har gjort. Du får gärna maila dina frågor till mig. Vart jätte sugen på att göra en egen sån till min mamma. Kram

Idde_2000@hotmail.com

Christina sa...

Hej!
Jättefina saker du gjort! Gillade den journalen du hade gjort och skulle jättegärna vilja ha frågorna som du använt.
Kram Christina
Mail: cn.vedum@hotmail.com

Anonym sa...

Kanonofin bok och en sån toppenidé.
Jag tar gärna oxå emot förslag på frågor du ställde.
ngiyathanda@hotmail.com

Anonym sa...

jag vill gärna ta del av frågorna.

sara@gamborn.com

Maya sa...

Så utrolig flott gave å gi,og for en skatt å få tilbake!!

Fabelaktig idè :)

Tar gjerne imot listen med forslag til spørsmål.
mstensha@bbnett.no

Klem fra Maya

Anonym sa...

Jättefin!

Skicka gärna frågorna till mig!
TACK!

ann-kristin.thuvesson@hotmail.com

Anonym sa...

Åh, vilken kul ide´ och vad fint du gjort. Sån skulle ja vilja att göra, vore toppen om man kunde få tips på frågor... petra.kotz@bredband.net

Man får verkligen inspiration av din sida..Tack på förhand! /Vimsan

Anonym sa...

hej, underbar jar- och bok, du får gärna skicka mig frågorna!

kram jakthustru

irinandersson@hotmail.com

Anonym sa...

åhhh...vad fin din journal jar var...jag skulle oxå gärna vilja veta frågorna jag har ju både farfar ( 93 år) farmor o mormor i livet...skulle även vilja ge detta till min moster ( som inte har några egna barn) o mamma o pappa...å behöver massor med tips...

Anonym sa...

bittan:Hoppas att du tittar in här igen, för jag behöver en mailadress att skicka frågorna till...

Anonym sa...

Hej!
Vilka otroligt fina saker du gör!!! :-)
den här boken är ju en fantastisk idé, om du vill får du gärna maila lite tips på frågor till mig på

essmos.blogg@hotmail.com

Tack på förhand!

Anonym sa...

Hej fantastiskt fina alster du gör .
jag skulle också vilja ha vilka frågor du skrev i burken om det är ok.
Tack på förhand Puck
stampelboden@telia.com

Irene sa...

For en super ide!

Jeg vil gjerne få tips til spørsmål. :-)

Hilsen

irenri@online.no

Stine sa...

Så flott, og kjempegod idè! Sånn kunne jeg tenke meg å lage til mine besteforeldre, blir kjempeglad om du kans ende meg den listen med spørsmål!

Ha en finfin dag,

Stine :)

(Stine'krøllalfa'sbnett.no)

Anonym sa...

Heisann
Kom over denne siden via link pa Mayas blog. Synest dette var en kjempefin idè.
Tar gjerne imot mail med spørsmålene du brukte!
Takker på forhånd.
Fortsatt lykke til med hobbyen din!!
Hilsen Rita, Florø, Norge
rits@statoilhydro.com

Lakrisstang sa...

Wow... så flott gave og bok. Denne ideen vil jeg gjerne låne. Tusen takk for titten!! :)

Tar gjerne imot listen med spørsmål.

Ha en fin uke!
Vennlig hilsen Bente
bente-lien.granerud@c2i.net

Anonym sa...

Hej igen!
Jag tror inte jag fått frågorna av dig men skulle bli jätteglad om jag kunde få det.
Tack på förhand!

ngiyathanda@hotmail.com

Anonym sa...

Wow vad roligt! Tror inte jag surfat in på din blogg tidigare men nu har jag suttit här lääänge och beundrat =) Skulle du kunna skicka frågorna till mig också?
adeleolsson@hotmail.com

Ha en bra dag!

Bubblan sa...

Hej!
Vilken underbar ide!
Skulle jättegärna få del av dina frågor.
sussanne@bubblan.info
Detta är första gången jag är inne på din blogg så nu ska jag genast titta vidare och se om jag hittar fler underbara ideér

Eli Kristin Magnussen sa...

Denne fantastiske idèen har jeg hatt på vent siden jeg hørte om den. Ble nemlig tipset om den, kjempeflott og personlig minne! :)Nå er jeg klar til å lage en slik selv. Om du har lyst til å dele dine spørsmål tar jeg gjerne imot til epost: eli-c@online.no

Tusen takk for inspirasjonen! Ha en flott St. Hanskveld ;)

Anonym sa...

Hej! Jag skulle gärna vilja göra en sån burk, det vore roligt om du har tid att mejla frågorna som du använde som inspiration, om du har tid!

Mvh

Nillalalala

pernillalindwall@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!

Ser att det var längesedan du gjorde det här inlägget men hoppas på att du finns kvar här och ser detta inlägg och har möjlighet att maila frågorna till mig med?

Tack på förhand!

Mpbassmann@gmail.com

Petra