tisdag 18 december 2007

Viktminskningstävlingen är avgjord!


När jag kom tillbaka till jobbet i mitten av augusti kände jag mig som grisen på kortet ovan. Jag vägde mer än vad jag någonsin gjort tidigare och det var hög tid att ta tag i det. Sagt och gjort, jag drog med mig några arbetskamrater på en viktminskningstävling. Vi har vägt oss på jobbet varje tisdag och fört noggranna protokoll över resultaten. Idag var sista vägningen och det var dags att kora vinnaren. Jag hade sedan tidigare gjort detta kort, men jag har inte riktigt vetat i vilket sammanhang det passar sig att ge ngn ett griskort - idag kom tillfället jag väntat på;-)

Ett stort grattis till min arbetskamrat A-K som lyckats gå ned otroliga 16,6 kg!! Personligen är jag också jättenöjd och skulle aldrig vilja ha dessa veckor ogjorda. Jag landade slutligen på - 13,3 kg och mitt BMI har gått från 26,2 till 21,9

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jippi vad vi är duktiga!!!:D
Nu gäller det bara att inte överdosera knäcken som är min svaghet under julen...

Bästa Knäckreceptet:
3dl vispgrädde
3dl ljus sirap
3dl strösocker
Kokas till 122 grader.
Hackad mandel efter behag.

Grisen fick vingar lagom till jul och sa Ho Ho Ho...
Jag får ta det lungt med knäcken så man inte blir ett so so so...

Jag vet... astöntigt rim ;)

Lotta sa...

För det första måste jag ju börja med att säga GRATTIS till över 13 kg viktminskning. Det är vad jag åxå skulle behöva minska mig själv med.....Har sagt att efter nyår......då är det banne mig andra bullar som kommer att gälla här hemma. Men det är så svårt, så jag tycker du har varit superduktig.

Kortet, ja det var ju jättefint. Passar ju perfekt......

Har du fått din CB än?

Anonym sa...

Grattis !! 13kg !!!
Du kan få några av mig om du skulle börja känna dig "naken" =)

Anonym sa...

Oj, vad impad jag blir! Superbra jobbat!

Kram

Gunilla/Nilla sa...

Har kikat runt på din blogg och så mycket fint du skapat.
Kort, påsar, askar och LO;s allt lika underbart fint.
Hit kommer jag garanterat igen.
Ha en skön jul
/Gunilla

Anonym sa...

Bravo - grattis! Och kortet är jättefint, den grisen är en av de få hänglar jag inte äger.

Anna sa...

Gud så kul att gå ihop några och kämpa med vikten. Det är ju jätebra att gå ner 13 kg!

Rollen att göra kort passar mig perfekt för då behöver jag inte göra något annat. :O) Inte alls uträknat!

Julkramen Anna

Anonym sa...

Vilken kavalkad av vackra layouter! Jag gillar Hacke bäst.
Självklart vill jag vara med i utlottningen.