torsdag 14 februari 2008

Grattis grattis!



Det övre kortet är ett DT kort till Annas Scrapbooking. Gjorde det med min systerdotter i åtanke, då hon numera är en stolt ägarinna av en liten trilsk herre vid namn Castor. Gräset under pållen har jag liftat från en av mina favoritkortmakare; Anna.
Det andra kortet är till en kollega som fyller 55 i nästa vecka. Jag brukar vanligtsvis inte uppvakta henne med mer än ett "Grattis", men när jag fick syn på den där symaskinen kunde jag inte låta bli att köpa den - mottagaren är nämligen syslöjdsfröken;-) Just som jag skrev det slog det mig att jag givetvis skulle ha sytt på riktigt runt kortet och inte gjort en låtsassöm. Hm, lätt att vara efterklok...

6 kommentarer:

Lotta sa...

Fina kort....som vanligt:) Gillar verkligen "symaskinskortet" Häftig stämpel.....ovanlig, men kul:) Kul när man hittat nåt som passar en person så klockrent.

Anonym sa...

hm ..fattade ingenting...grattiskort om man kommer sjua???..men du menar att flickan fyller sju år nästa gång...är inne i den kommande dressyrtävlingen som ekipaget ska starta på. Fina kort...har du inga andra djur? typ en flat?...Hörs //Tötter

bitte71 sa...

Jättefina kort: gillade symaskinskortet massor - roligt med ett så passande kort! Och hästen var verkligen jättesöt!

Karin sa...

Finfint! Kul med måttbandet på sykortet! Och så härligt med en egen ponny! :)

Ulrika aka LillBlomman sa...

Kanonfina kort! Kortet till sömmerskan är ju kanon! Kramen!

Anonym sa...

I vanlig ordning älskar jag dina kort! Eftersom jag är en obotlig hästälskare så blir ju det översta min favorit :-D

Kram