torsdag 7 februari 2008

Hängelkram med MCP teknik

Kompletterar nedanstående bild och inlägg med detta motiv. Testat med bara ritpennor nu...


Var iväg och köpte mig stompfar och lösningsmedel idag och testade att måla med MCP teknik. Syns inte ngn jätteskillnad på bilden, men i verkligheten tycker jag att motivet fått mer liv. Nu var det första gången och jag var rätt feg, så jag får väl skapa lite större kontraster nästa gång. Ska nog ta och prova utan promarkers i botten också. Vill passa på att tacka Marianne för att du frågade på forumet vad den här tekniken gick ut på, det lockade mig att testa...

4 kommentarer:

Lotta sa...

Gud vilka härliga kort....du är grym på att färglägga....

fraise sa...

Wow- vad du är bra å att färglägga! :-) Jag är grymt impad. jag som inte éns vågar mig på detta. vet inte riktigt hur jag ska komma igång. kanske du har lite heta tips? :-D Ha det gott/catnap

Therese sa...

Hej!
Jag tänkte också prova på det där just efter att det frågades om det på forumet men har inte riktigt vågat mig på det än.. =) Hoppas allt är bra med dig.

Anonym sa...

Jag tycker du gör så fina kort. är oxå sugen på MCP-tekniken och blir ännu mer sugen när jag ser ditt resultat. Jättesnyggt!!