torsdag 28 februari 2008

Receptswap



För ett tag sedan hoppade jag på en receptswap inne på Annas forum. Hela swapen handlade om kyckling och det kunde jag inte motstå. Idag dök de så upp i postlådan och gissa om jag är sugen på att laga mat. Ska till Stockholm hela helgen så jag antar att det får vänta tills på måndag, men då ska jag laga "Flämtande uttern" - den såg nämligen sååå smaskig ut. Jag vill rikta ett stort tack till Tesa som höll i det hela. Den översta bilden är det recept som jag skickade iväg och inspirationen till att göra ett förkläde tror jag att jag fick från Maraij.
Idag var det förresten rena julafton i min postlåda för utöver recepten hade jag fått min John Blund stämpel från hänglar och en bok som jag ska läsa till nästa träff med bokklubben; Flyga drake av Khaled Hosseini. Är det någon som läst den?

5 kommentarer:

Jenny sa...

Härliga receptkort du fått! Jag har läst flyga drake och jag gillade den verkligen. Den var superbra! Ska köpa tusen strålande solar av samma författare på rean och har höga förväntningar på den!

Anonym sa...

Vilka snygga kort du skickade iväg! Och vad snygga du fick tillbaka! Man blir ju lite nyfiken på vad Flämtande uttern är för något *s*

Jag var på bokrean i förrgår och fyndade en riktigt rolig coffeetable-bok, Tjuvlyssnat. Fylld med tjuvlyssnade konverstioner, hysteriskt roligt :-D

Kram

Anonym sa...

Härliga recept!

Anonym sa...

Jag har inte läst Flyga drake, men håller just nu på med Tusen strålande solar och den är riktigt bra! :)

Bra jobbat på Tvärsnytt igår!!!

Kram

Jo sa...

Ja, det är en ruskigt bra bok, och en väldigt ruskig bok... Den är verkligen jättebra.

Finfina receptkort!